Z życia szkoły – rok szkolny 2015/2016

W niniejszej zakładce przedstawiamy Państwu wszystkie ważniejsze uroczystości i wydarzenia, które miały miejsce w naszej szkole lub były z nią związane w roku szkolnym 2015/2016. Wszystkie wydarzenia ustawiono według daty.

Rezerwat przyrody "Meteoryt Morasko"

Wycieczka klasy I–III gimnazjum

W dniu 6 października 2015 roku odbył się wyjazd wszystkich klas gimnazjalnych do Rezerwatu przyrodniczno-astronomicznego w Morasku. Rezerwat podlega Nadleśnictwu Łopuchówko. Opiekunami były nauczycielki pani Dorota Ziółkowska-Jung, pani Mariola Helwig i pani Dorota Dołęga-Mostowska. Pierwsze co zrobiliśmy po dotarciu na miejsce, to wspólne grupowe zdjęcie. Zaraz po tym zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Każdej grupie przydzielono przewodnika, którego zadaniem było przekazanie jak najwięcej informacji na temat rezerwatu w ciekawy i miły sposób. Zwartą grupą dość długo podążaliśmy za przewodnikiem, podziwiając cudne uroki natury. Specjalny szlak, którym szliśmy, prowadził nas w najpiękniejsze i najciekawsze miejsca w rezerwacie. Idąc, mijaliśmy wiele gatunków drzew i roślin, o których szczegółowo opowiedział przewodnik. Dowiedzieliśmy się, że rezerwat został utworzony 24 maja 1976 roku oraz że ma  powierzchnię 54,5 hektarówNa terenie rezerwatu znajdują się kratery, które powstały w wyniku upadku meteorytu Morasko. Największy krater ma ok. 90 metrów średnicy i 11,5 metrów głębokości. Rezerwat utworzono dla ochrony siedmiu kraterów meteorytowych oraz cennego grądu lasu dębowo – grabowego z rzadkimi gatunkami runa. Na terenie rezerwatu znajduje się najwyższe w środkowej Wielkopolsce wzniesienie o pochodzeniu polodowcowym Góra Moraska 154 m n.p.m. Z uwagą słuchaliśmy naszego przewodnika. Podczas zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć również duże mrowiska, żuki oraz małą żabkę. Jedyną rzeczą, która nie przypadła nam do gustu to te wszystkie pagórki, ponieważ musieliśmy się trochę z nimi pomęczyć. Dużym szczęściem było to, iż widzieliśmy świeże zniszczenia pozostawione na drzewach przez bobry. Pokonując szlak można było usłyszeć różne gatunki ptaków. Kiedy wróciliśmy do miejsca skąd wyruszyliśmy, odbył się dla nas quiz na temat wiedzy, którą uzyskaliśmy podczas wycieczki. Tak się złożyło, że z każdej grupy zwycięzcom był chłopak. Nie odbyło się oczywiście bez nagród. Na koniec bardzo dziękowaliśmy przewodnikom za oprowadzenie nas i za ogrom przekazanych nam informacji. Cały dzień spędziliśmy na zdobywaniu wiedzy o otaczającej nas naturze. Bardzo dobrze bawiliśmy się podczas tej wycieczki i będziemy ją dobrze wspominać.

Meteoryt Morasko – rezerwat przyrodniczo-astronomiczny utworzony 24 maja1976 roku, o powierzchni 54,5 ha. Znajduje się on w północnej części Poznania, na Morasku i graniczy bezpośrednio z Suchym Lasem. Na jego terenie mieszczą się kratery, które zdaniem większości badaczy powstały w wyniku upadku meteorytu Morasko ok. 5 tys. lat temu.