Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

Strona internetowa Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pigłowicach

 

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Pigłowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.piglowice.pl – SP im. J.P.II w Pigłowicach.

 

  • Data publikacji strony internetowej: 2013-04-27
  • Data istotnej modyfikacji strony internetowej: 2022-09-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-30

 

Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Treści niedostępne:

  • Niektóre linki mogą być niewystarczająco opisane.
  • Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury.
  • Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF bez możliwości edycji.
  • Zamieszczone na stronie materiały w formie tabel nie są dostępne cyfrowo.
  • Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.
  • Część zdjęć i filmów zostało opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.
  • Udostępnione na stronie filmy są osadzone w serwisie YouTube i Facebook.
  • Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
  • Brak jest możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.

 

Inne
Na stronie internetowej znajduje się możliwość zmiany kontrastu oraz wielkości czcionki dla części zawartości serwisu.
Strona zawiera także podręczną wyszukiwarkę treści zawartości oraz Mapę Strony.
W przypadku problemów z odczytaniem informacji ze strony internetowej stosuje się rozwiązania alternatywne: wsparcie innej osoby, udzielanie informacji telefonicznej, elektronicznej lub osobistej.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-02-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny dnia 2025-02-20

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z  Elżbietą Pisarczyk.
E-mail: szkola@piglowice.pl
Telefon: +48 61 285 72 04

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
       

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor SP im. Jana Pawła II –  Żaneta Kusik-Wełnicka
Adres: 63-021 Śnieciska, Pigłowice 32A
E-mail: szkola@piglowice.pl
Telefon: +48 61 285 72 04

 

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna
Dojazd do szkoły komunikacją zorganizowaną – autobusami finansowanymi przez Urząd Miasta i Gminy Zaniemyśl i przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Oświaty i Kultury na Wsi (organu prowadzącego szkołę).

 

Ułatwienia

  • Parking dla samochodów osobowych dla rodziców zlokalizowany przy głównej drodze asfaltowej i boisku szkolnym (przy szkolnej pętli autobusowej).
  • Wejście do budynku usytuowane jest od głównej drogi dojazdowej. Drzwi wejściowe mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy). Budynek posiada też boczne wejście (od strony parkingu) przeznaczone dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
  • W strefie wejściowej wewnątrz budynku znajduje się pojedynczy, w połowie rozdzielający się na dwa biegi schodów. Ilość stopni w biegu jest odpowiednia (nie przekracza wymaganych 17), szerokość użytkowa również. Wszystkie stopnie w biegu mają taką samą wysokość i szerokość.
  • Schody zostały wyposażone w jednostronną poręcz  o wygodnej średnicy i kształcie pochwytu, przedłużoną poza krawędź pierwszego i ostatniego stopnia.
  • Spotkania z nauczycielami mogą się odbywać po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny.
  • W przypadku obsługi osób z ograniczeniami ruchowymi stosuje się rozwiązania alternatywne. Pracownicy udzielają informacji w formie elektronicznej. W razie potrzeby kontaktu osobistego przychodzą na parter do interesanta. Pomocy udzielają również pracownicy obsługi. Zapewniamy wsparcie innej osoby.
  • Drzwi wewnętrzne mają odpowiednie wymiary (wysokość i szerokość przejścia) i nie posiadają progów o wysokości przekraczającej 20 mm. Klamki można obsługiwać jedną ręką, nie wymagają mocnego ściskania ani przekręcania.
  • Korytarze w budynku mają odpowiednią szerokość, zapewniają także swobodną możliwość manewrowania wózkiem. Stosowane materiały wykończeniowe ścian i podłóg nie odbijają światła (nie powodują zjawiska olśnienia).
  • W budynku zastosowano czytelną informację wizualną o drogach ewakuacji w postaci piktogramów i strzałek kierunkowych. 

Inne informacje i oświadczenia
Szkoła nie zapewnia tłumacza języka migowego. W szkole nie ma pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a  lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.