RAZEM LEPIEJ, RADOŚNIEJ!
W okresie ferii zimowych nasza szkoła przystąpi do realizacji projektu: „Pożyteczne ferie”. Atrakcyjna oferta dla uczniów klas IV-VI ma na celu przygotowanie ich do napisania sprawdzianu kompetencji po klasie VI. Koszty realizacji projektu ponoszą: Fundacja Wspomagania Wsi w kwocie 2000 zł., Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Oświaty i Kultury na Wsi 3790 zł. Symboliczna odpłatność uczniów wynosi 20 zł. od osoby. W naszej szkole ferie zimowe będą przebiegały pod hasłem” Razem lepiej, radośniej.” W ramach wolnych dni zamierzamy zorganizować dla uczniów zajęcia o charakterze wypoczynkowo-rekreacyjnym. Planujemy połączyć je ze zdobywaniem konkretnej wiedzy oraz wykorzystaniem jej w praktyce. W każdym dniu przewidujemy realizację zadań wynikających z tematu kompleksowego. Temat kompleksowy obejmuje główne zadania dnia i pozwala zarówno na wypoczynek jak i na zdobywanie wiedzy. Podczas codziennych porannych odpraw uczniowie zapoznają się z planem dnia, zadaniami do wykonania, będą dokonywać różnych wyborów, korzystać z różnych źródeł informacji. Poznają techniki pamięciowe, ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej, będą rozwijać umiejętności komunikacji interpersonalnej. Zaletą metod i form proponowanej pracy jest to, że uczniowie przyswoją wiedzę i umiejętności nie uświadamiając sobie tego, iż podlegają procesowi uczenia i nauczania.
Taki samodzielny i dobrowolny proces samokształcenia jest najlepszą formą nauki. Proponowane zajęcia maja jeszcze inne walory: są atrakcyjne, pozwalają na rozładowanie silnego napięcia, uwalnianie nagromadzonych emocji, rozwijanie empatii.
W końcowej części zajęć – następuje podsumowanie, analiza zachowań uczniów, sygnalizowanie zaistniałych problemów, ogłoszenie konkursów, prezentacja prac, ocena dnia. Realizacja projektu przygotowuje uczniów szkoły podstawowej do czekającego ich w kwietniu sprawdzianu kompetencji.
Szczegółowy harmonogram zajęć podajemy poniżej
HARMONOGRAM DZIENNY REALIZACJI PROJEKTU
Lp. | Sposób realizacji | Osoby prowadzące |
16.02. DZIEŃ I – PORANNA ODPRAWA | – przedstawienie planu kolejnych dni | – Z. Hoderna
|
TEMAT KOMPLEKSOWY – WŁAŚCIWE ODŻYWIANIE JAKO FORMA ZDROWEGO STYLU ŻYCIA | – przygotowanie uczestników do odbioru prelekcji w wykonaniu dietetyczki |
|
PODSUMOWANIE DNIA – WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY | – kulturalne spożywanie przygotowanego wcześniej posiłku, |
|
17.02. DZIEŃ II – PORANNA ODPRAWA | – zapoznanie z techniką pamięciową „Pokój Symonidesa” | – J. Dąbrowska – W. Grześkowiak |
TEMAT KOMPLEKSOWY – UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY TONĄCEMU | – rozmowa w grupach dotycząca treści filmu oraz kolejnych czynności wykonywanych podczas udzielania pierwszej pomocy |
|
PODSUMOWANIE DNIA | – kulturalne spożywanie posiłku |
|
18.02. DZIEŃ III – PORANNA ODPRAWA | – utrwalenie technik pamięciowych | – Z. Hoderna
|
TEMAT KOMPLEKSOWY – „W TEATRZE” | – wyjazd do Teatru Muzycznego w Poznaniu |
|
PODSUMOWANIE DNIA | – przygotowanie występu teatralnego dla naszych milusińskich (wybór scenariusza, podział ról, przygotowanie strojów) |
|
19.02. DZIEŃ IV – PORANNA ODPRAWA | – utrwalenie technik pamięciowych | – D. Dołęga-Mostowska |
TEMAT KOMPLEKSOWY – WYCIECZKA SZLAKIEM A. MICKIEWICZA | – projekt – organizujemy wycieczkę szkolną, przedstawienie zasad pracy oraz prezentacji projektu, wykorzystanie wszystkich możliwych źródeł informacji oraz sposobów prezentacji, przedstawienie kosztorysu wycieczki, długości czasu trwania poszczególnych etapów trasy, prezentacja projektów |
|
PODSUMOWANIE DNIA |
|
|
20.02. DZIEŃ V – PORANNA ODPRAWA | – utrwalenie technik pamięciowych | – T. Plewiński |
TEMAT KOMPLEKSOWY – URZĘDY W MOJEJ OKOLICY | – wyjazd do Środy Wlkp. w celu zapoznania się z pracą Urzędu Pocztowego, Banku (wypełnianie druków) |
|
PODSUMOWANIE DNIA | – ocena dnia |
|
23.02. DZIEŃ VI – PORANNA ODPRAWA | – ćwiczenie z zakresu technik pamięciowych | – E. Otworowska |
TEMAT KOMPLEKSOWY – „RAZEM W ŚWIAT FILMOWY” | – wyjazd na wybrany film do Poznania do kinepolis – Ciemna-City |
|
PODSUMOWANIE | – posiłek |
|
24.02. DZIEŃ VII – PORANNA ODPRAWA | – przygotowanie gazetek | – I. Urbańska |
TEMAT KOMPLEKSOWY – UROCZYSTE PODSUMOWANIE PROJEKTU | – prezentacja prac uczniów |
|
PODSUMOWANIE | – ocena stopnia realizacji projektu, wywiązanie się z powierzonych zadań |
|