Grazynka n 1

POŻEGNANIE

Nie wszystko umiera, czego dotyka śmierć… 

więcej


logo efs kapital ludzki prostokat
W związku z zakończeniem przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Oświaty i Kultury na Wsi realizacji projektu systemowego „Szkoła dla malucha” dla Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Poddziałania 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej, w zakresie modernizacji i przygotowania oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych do świadczenia wysokiej jakości usług na rzecz dzieci w wieku przedszkolnym, nasze oddziały przedszkolne zostały wyposażone w następujące meble, sprzęty i pomoce:

ZADANIE 1 – ORGANIZACJA PLACU ZABAW
W ramach realizacji projektu doposażono jeden plac zabaw przy szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Pigłowicach, dzięki czemu dostosowano go do potrzeb dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Zakupiono i zamontowano 120 m2 nawierzchni bezpiecznej oraz następujące sprzęty dla dzieci: huśtawka ważka, karuzela z kierownicą, bujak koniki, bujak Roadster, Chata Trapera oraz góra wspinaczkowa.

ZADANIE 2 – DOSTOSOWANIE POMIESZCZEŃ
Dostosowano pomieszczenia 2 łazienek do potrzeb dzieci z 2 oddziałów przedszkolnych doposażając je w półeczki na kubki.

ZADANIE 3 – WYPOSAŻENIE
W ramach projektu wyposażono 2 sale zajęć dla dzieci z oddziałów przedszkolnych, 2 szatnie, 1 salę do ćwiczeń ruchowo-gimnastycznych, kuchnię szkolną i sekretariat w wymienione niżej sprzęty, pomoce dydaktyczne i wyposażenie.

Do sali oddziału I zakupiono następujące wyposażenie: 3 tablice korkowe, ślimak sensoryczny, multikącik, domek listonosza, dywan rabatka, jeżyk - materac 3-częściowy, gruszka mała żółta- 6 szt. bujak kotek, kanapa śpiący miś 3 szt., kanapka rozkładana – pomarańczowa - 6 szt., zabawki i pomoce dydaktyczne – komplet, wielki dom dla lalek, kącik gospodyni, kącik mechanika, pomoce dydaktyczne – komplet, edukacyjna ośmiornica, magnetyczny labirynt, magnetyczna linijka gigant, artykuły plastyczne - komplet, odtwarzacz DVD, radio z odtwarzaczem CD, telewizor 42” monitor LCD 22”, komputer wraz z oprogramowaniem, projektor multimedialny BenQ, notebook LENOVO, uchwyt sufitowy do projektora UPC2, ekran projekcyjny ścienny, tablica interaktywna MyBOARD 70", a także programy multimedialne dla dzieci: Klaszczę, tupię, podskakuję; eduSensus Logorytmika; Task Magic ; Harmonijny rozwój.

Do sali oddziału II zakupiono następujące wyposażenie: miasto - ścianka manipulacyjna, ślimak sensoryczny, drzewo duże, dywan zajączki, miś - materac 3-częściowy, gruszka mała zielona – 6 szt. schody ze zjeżdżalnią, basen 2 x 2 m z piłeczkami, zabawki i pomoce dydaktyczne – komplet, kanion z blatem, kącik opiekunki, kącik gospodyni, pomoce dydaktyczne – komplet, edukacyjna ośmiornica, magnetyczna linijka gigant, odtwarzacz DVD, radio z odtwarzaczem CD, telewizor 42” monitor LCD 22”, komputer wraz z oprogramowaniem, projektor multimedialny BenQ, uchwyt sufitowy do projektora UPC2, ekran projekcyjny ścienny, tablica interaktywna MyBOARD 70", Magiczny Dywan, a także programy multimedialne dla dzieci: Grafomotoryka od szlaczka krzywego do pisma pięknego; Szacuję, przeliczam, obliczam; eduSensus - Dysleksja druga para.

Wyposażono salę do ćwiczeń ruchowo- gimnastycznych, aby dzieci z obu oddziałów mogły korzystać z zakupionego sprzętu: ścianka wspinaczkowa – Zima, ścianka wspinaczkowa – Lato, ścianka wspinaczkowa – Wiosna, ścianka wspinaczkowa – Jesień, skrzynia piankowa, równoważnia niska, materac mały - kształtki rehabilitacyjne - 7 szt.

Do 2 szatni obu oddziałów zakupiono meble: Szatnia Chmurka 6 ze stelażem – zielona – 3 szt.; Szatnia Chmurka 3 ze stelażem – czerwona – 1 szt., Szatnia Chmurka 6 ze stelażem – czerwona 3 szt.

Kuchnię szkolną wyposażono w zmywarkę gastronomiczną, uniwersalną z funkcją wyparzania oraz 2 wózki kelnerskie 3-półkowe ze stali nierdzewnej. Do utrzymania w czystości pomieszczeń oddziałów przedszkolnych zakupiono 2 odkurzacze Karcher i 2 froterki Karcher.

Urządzenie wielofunkcyjne Samsung kolorowe CLX-6220 i drukarkę kolorową Samsung CLP umieszczono w sekretariacie, aby ułatwić nauczycielom obu oddziałów korzystanie z tych sprzętów.

Zarządzanie projektem powierzono koordynatorowi projektu, którym została Grażyna Jagodzińska. Realizowała wszystkie swoje obowiązki i działania związane z realizacją projektu z zachowaniem równości szans płci. Pełniła nadzór nad jego realizacją, na bieżąco koordynowała realizację działań projektu, monitorowała prawidłowy przebieg projektu i jego ewaluację, a także dbała o merytoryczną, wysoką jakość realizacji zadań i podejmowała działania związane z promocją projektu za pomocą szkolnej strony internetowej oraz na ogólnoszkolnych zebraniach dla rodziców w miesiącu wrześniu i listopadzie 2014 roku. Realizacja projektu przebiegała bez zakłóceń. Wszystkie elementy zamówienia były zrealizowane w terminie. Po dostarczeniu całego zamówienia i montażu wszystkich sprzętów sporządzono i podpisano protokoły zdawczo-odbiorcze. Wszystkie zadania projektu zrealizowano w terminie.